ویژگی های پوست خشک و نکات طلایی برای محافظت از پوست های خشک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 27
:: بازدید ماه : 1020
:: بازدید سال : 2419
:: بازدید کلی : 11746

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

ویژگی های پوست خشک و نکات طلایی برای محافظت از پوست های خشک
یک شنبه 11 آبان 1399 ساعت 18:15 | بازدید : 383 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

ویژگی های خشکی پوست
به دلیل کمبود آب و چربی ، پوست خشک ، خشن و کشیده می شود و نرمی خود را از دست می دهد. علاوه بر این ، خاکستری تیره می شود و هیچ درخشش طبیعی ندارد. این خشکی به دلیل پوسته پوسته شدن لایه شاخی است که ظاهراً دیده نمی شود و ...

این را نباید با بیماری های پوستی اشتباه گرفت که در آن ریزش مو ، درد و قرمزی وجود دارد (اگزما). پوست طبیعی بسیار نرم ، بدون جوش و لك است

البته برخی از افراد با پوست خشک متولد می شوند که باید در طول زندگی از آنها مراقبت کنند. همانطور که قبلاً گفته شد ، پوست توسط لایه ای از چربی ، عرق و آب محافظت می شود که همه از پوست می آیند.

نحوه شستن پوست خشک
افرادی که پوست خشک دارند فقط صبح باید صورت خود را با آب بشویند و از پاک کننده های ملایم با مرطوب کننده ها برای پاکسازی پوست در شب استفاده کنند. پوست خشک پس از پاکسازی با این پاک کننده ها نرم و صاف خواهد ماند. بنابراین ، اگر پوست پس از استفاده از شوینده خیلی خشک و تحریک شد ، نشانه مناسب نبودن این پاک کننده برای خشکی پوست است.

دوش و حمام باعث ایجاد رطوبت بیشتر در پوست می شود ، اما استفاده از آب گرم چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین می برد و باعث خشک شدن بیشتر آن می شود. بنابراین ، حمام گرم باید در کمتر از 10 دقیقه انجام شود. هنگام دوش گرفتن بهتر است آن را در حمام بسته نگه دارید تا بخار موجود در فضا رطوبت بیشتری به پوست وارد کند.

خشکی پوست هنگام شستشو نباید تحریک شود ، بنابراین از هرگونه اصطکاک با اسفنج یا حوله و شستشوی اسکراب خودداری شود.


بهترین روش برای شستن پوست خشک استفاده از دست است. شستن پوست خشک با دست باید به آرامی و به صورت دایره ای و به صورت ماساژ انجام شود. این روش بخصوص در اطراف چشم باید مورد توجه قرار گیرد زیرا مالش شدید پوست در بعضی موارد باعث تحریک و التهاب می شود. استفاده از آب ولرم و حوله های نخی تمیز توصیه می شود.

نکات طلایی برای پوست خشک

مواد شوینده ، صابونی و غیر صابونی
پاک کننده های صابون خشن و قوی می توانند لایه روغنی طبیعی پوست شما را از بین ببرند و باعث خشکی ، سوزش و التهاب در پوست شما شوند. پاک کننده های غیر صابونی که درصد کمی صابون دارند و ملایم تر هستند ، بیشتر توصیه می شوند ، مگر در مواردی که پوست وجود دارد ، باید بسیار چرب باشد و با مشورت پزشک از صابون مناسب استفاده کنید.

هنگامی که پوست خشک دارید ، استفاده از پاک کننده ملایم با درصدی مرطوب کننده در آن می تواند بهترین گزینه برای پوستی نرم و تمیز باشد. اگر بعد از شستشو با مواد شوینده ، پوست شما خشک ، ملتهب یا دچار خارش شد ، محصول دیگری را امتحان کنید و بهتر است با پزشک مشورت کنید.

دستکاری صورت ممنوع است!
هرگز سعی نکنید صورت خود را بدون آب خشک کنید ، زیرا ماساژ و کشیدن حوله یا پد روی صورت باعث تحریک و تحریک پوست می شود. در عوض ، برای تمیز کردن روغن اضافی از پوست ، می توانید ابتدا صورت خود را با آب بشویید و سپس با یک حوله نخی تمیز یا حوله صورت به آرامی تمیز کنید.

راحتی لایه برداری (اسکراب) پوست
خبر خوب: اگر پوست خشک دارید ، دیگر نمی توانید نگران لایه برداری و خرید کرم های مختلف و مالیدن روزانه پوست خود باشید. ماساژ و لایه برداری پوست شما را تحریک می کند ، حتی استفاده از الیاف درشت و اسفنج برای شما مضر است. بهترین روش برای شستن صورت در واقع ساده ترین راه برای شستن دست است !!

لایه برداری سلول های مرده پوست را از بین می برد و به مرطوب کننده ها اجازه نفوذ بهتر در پوست شما را می دهد. اما مالیدن پوست با اسکراب خشکی پوست شما را تشدید کرده و باعث پوسته پوسته شدن پوست می شود. لایه برداری هرگز نباید آسیب جزئی حتی به پوست شما وارد کند ، در غیر این صورت از لایه بردارهای ملایم تری استفاده کنید.

دست و صورت خود را با آب ولرم خیس کنید
از آنجا که حتماً با دستان خود کار می کنید ، ابتدا آنها را بشویید ، سپس دستها و صورت خود را با آب ولرم خیس کرده و سپس آنها را مرطوب کنید و نگران نباشید که آیا آب برای شستشوی خوب صابون یا پاک کننده کافی است زیرا هدف شما این است که پوست صافی دارند و الاستیک است ، نه پوستی که هنگام شستن آن می خیزد.
مرحله بعدی استفاده از پاک کننده صحیح صورت است ، پس از مرطوب کردن صورت با آب ، مقداری پاک کننده مناسب پوست را در کف دست خود بریزید ، سپس صورت خود را به آرامی مالش دهید و با نوک انگشتان خود را با حرکات دورانی ماساژ دهید ، اما مراقب دور چشم خود باشید . این مناطق را به آرامی ماساژ ندهید! زیرا در طولانی مدت باعث چروک شدن زودتر پوست این مناطق می شود.

مرطوب کننده ، مرطوب کننده ، مرطوب کننده
مرطوب کننده ها نه تنها پوست شما را مرطوب نگه می دارند ، بلکه آبرسانی مناسبی نیز دارند. استفاده از مرطوب کننده مناسب 2 یا 3 بار در روز ضروری است. روش صحیح استفاده از مرطوب کننده ها استفاده از مرطوب کننده به مدت 3 دقیقه پس از شستن صبح و عصر روی پوست است تا کاملا جذب پوست شود. به علاوه ، استفاده از مرطوب کننده را در طول روز فراموش نکنید.

برای پوست های خشک ، مرطوب کننده ها و روغن ها گزینه بهتری نسبت به لوسیون ها هستند. هموکان ، مانند گلیسیرین و پروپیلن گلیکول ، آب را در لایه داخلی پوست به دام می اندازد و باعث آبرسانی بهتر پوست می شود. امولسیون کننده هایی مانند وازلین ، لانولین ، روغن های معدنی و دی متیکون با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت پوست را کاملاً حفظ می کنند ، بنابراین برای داشتن پوست سالم هیچ ماده شیمیایی لازم نیست.

برای پوست های خشک که معمولاً حساس هستند ، ترجیح داده می شود از مرطوب کننده هایی که حاوی روغنهای اساسی و عطر هستند استفاده نکنید ، همچنین قبل از استفاده از مرطوب کننده روی پوست صورت ، ابتدا آن را چند روز روی پوست بازو امتحان کنید و اگر هر یک از علائم حساسیت ظاهر شود. اگر خارش ، قرمزی یا سوختگی نداشته باشید به راحتی قابل استفاده است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: